[FW 3.1.3] Oficiálne odblokovanie od operátora
Napsal: stř úno 24, 2010 2:50 pm
Takže začínajú sa tu množiť otázky o tom, ako odblokovať iPhone s novým FW 3.1.3 a basebandom 5.12.01 priamo u operátora u ktorého bol iPhone kúpený a to aj v zahraničí.
Tak trochu sa za to cítim zodpovedný, keďže som tu napísal, že som takto uspel v O2 UK, takže tu je taký podrobnejší postup ako na to. Viac-menej sa to týka všetkých operátorov, s drobnými zmenami, ktoré ale naozaj nemôžem všetky zistiť, takže keď sa o skúsenosti podelíte, bude to len dobre. Ja to uvediem na príklade O2 UK.
1. V prvom rade je treba vedieť, u akého operátora je iPhone kupovaný. Myslím že velmi už nezáleží na tom, či bol kúpený na paušál alebo predplatenú kartu, podstatné je to, že služby daného operátora nevyužívate (z akýchkolvek dôvodov).
2. Je potrebné si zistiť ako kontaktovať operátora pokial nie ste zákazníkom, často to býva zložitejšie, keď operátori (hoci možno v dobrej viere) umožňujú kontaktovať support len zákazníkom na základe ich tel. čísla. Ak sa to nedá bez toho aby ste boli zákazníkom, tak je potrebné zohnať si SIM kartu daného operátora, najjednoduchšie buď požičať od známeho alebo kúpiť za pár drobných na eBay.
Pre O2 UK je kontaktný formulár na tejto stránke:
https://www.o2.co.uk/apps/help/help
kde je treba zvoliť možnosť že nie ste zákazníkom O2 ale aj tak máte otázku, a potom na ďalšej stránke kde sa vypĺňa PSČ a telefón vyplňte PSČ povedzme nejakej oblasti Londýna (Google) a ako telefón môžete dať kludne vaše číslo, ozvú sa vám potom na email.
3. Keď už ste sa dostali do kontaktu s operátorom, je treba vysvetliť mu čo potrebujete. Myslím že najrozumnejšia cesta je povedať, že telefón ste kúpili od známeho (ktorý je zákazníkom), alebo na eBay a podobne, skrátka, že už nie ste pôvodný majitel (to platí aj v prípade ak ste pôvodný majitel!). Vtedy totiž operátor nemá prečo telefón naďalej blokovať, keďže pôvodný majitel bude paušál platiť tak či tak, či už s telefónom alebo bez neho, to je jeho vec.
Do správy je takisto potrebné uviesť typ telefónu (tj. iPhone 3G/3GS) a jeho IMEI, aby bolo možné telefón identifikovať. Po mne chceli v O2 UK ešte aj telefónne číslo s ktorým bol môj telefón kúpený, ale vysvetlil som im prečo ho nemám (viď vyššie, nie som pôvodný majitel) a išlo to aj bez toho.
V O2 UK bolo odblokovanie bezplatné, je ale možné že iní operátori si zaň budú niečo účtovať, napr. T-Mobile SK si pýta 4,- ? podla informácií tu z fóra, takže sa pripravte, že to môže byť podobné aj inde.
4. Ak máte všetko splnené a operátor vám oznámi, že telefón je možné odblokovať, tak tento proces prebehne v priebehu pár dní, opäť, mne v O2 UK povedali do 7 dní, inde to môže byť inak, ale v mojom prípade to zabralo dva dni. Samozrejme môžete skúšať či sa to nepodarilo skôr už v priebehu tej doby, keby som to neskúsil aj ja, tak pravdepodobne čakám s iBrick na uplynutie 7 dní.
5. Samotné odblokovanie prebieha velmi jednoducho, stačí vložiť vašu SIM (od iného operátora než na akého bol blokovaný), zapnúť telefón a pripojiť ho k iTunes na PC pripojenom na internet.
iTunes cez IMEI telefónu zistí od Applu či už bol alebo nebol telefón odblokovaný a na základe toho začne konať. Ak nebol, tak vypíše klasickú hlášku o tom, že je v telefóne zlá SIM a máte vložiť správnu, ak už telefón odblokovaný je, začne sa proces aktivácie a nastavenia. Tam sa vyplní názov telefónu, nastaví sa synchronizácia, pripojenie na internet a mms a podobné veci.
iPhone je od tejto chvíle odblokovaný a môžete v ňom používať akúkolvek SIM bez potreby JB alebo tethered boot.
Takže to je asi tak všetko, ak som na niečo zabudol, pýtajte sa, pokial budem vedieť tak doplním info.
Tu si môžete zistiť odkial pochádza váš iPhone:
http://www.iphone.cz/blog/odkud-je-vas-iphone-609
Na záver možno ešte zopár "najpoužívanejších" operátorov, ktorí blokujú telefóny (opäť, ak viete o ďalších, dajte vedieť v threade):
USA - AT&T (výhradný predajca v USA)
SVK - T-Mobile
UK - O2, Orange, Vodafone
GER - O2, T-Mobile (týchto nemám overených na 100%, len čo som vypozeral na eBay)
Tak trochu sa za to cítim zodpovedný, keďže som tu napísal, že som takto uspel v O2 UK, takže tu je taký podrobnejší postup ako na to. Viac-menej sa to týka všetkých operátorov, s drobnými zmenami, ktoré ale naozaj nemôžem všetky zistiť, takže keď sa o skúsenosti podelíte, bude to len dobre. Ja to uvediem na príklade O2 UK.
1. V prvom rade je treba vedieť, u akého operátora je iPhone kupovaný. Myslím že velmi už nezáleží na tom, či bol kúpený na paušál alebo predplatenú kartu, podstatné je to, že služby daného operátora nevyužívate (z akýchkolvek dôvodov).
2. Je potrebné si zistiť ako kontaktovať operátora pokial nie ste zákazníkom, často to býva zložitejšie, keď operátori (hoci možno v dobrej viere) umožňujú kontaktovať support len zákazníkom na základe ich tel. čísla. Ak sa to nedá bez toho aby ste boli zákazníkom, tak je potrebné zohnať si SIM kartu daného operátora, najjednoduchšie buď požičať od známeho alebo kúpiť za pár drobných na eBay.
Pre O2 UK je kontaktný formulár na tejto stránke:
https://www.o2.co.uk/apps/help/help
kde je treba zvoliť možnosť že nie ste zákazníkom O2 ale aj tak máte otázku, a potom na ďalšej stránke kde sa vypĺňa PSČ a telefón vyplňte PSČ povedzme nejakej oblasti Londýna (Google) a ako telefón môžete dať kludne vaše číslo, ozvú sa vám potom na email.
3. Keď už ste sa dostali do kontaktu s operátorom, je treba vysvetliť mu čo potrebujete. Myslím že najrozumnejšia cesta je povedať, že telefón ste kúpili od známeho (ktorý je zákazníkom), alebo na eBay a podobne, skrátka, že už nie ste pôvodný majitel (to platí aj v prípade ak ste pôvodný majitel!). Vtedy totiž operátor nemá prečo telefón naďalej blokovať, keďže pôvodný majitel bude paušál platiť tak či tak, či už s telefónom alebo bez neho, to je jeho vec.
Do správy je takisto potrebné uviesť typ telefónu (tj. iPhone 3G/3GS) a jeho IMEI, aby bolo možné telefón identifikovať. Po mne chceli v O2 UK ešte aj telefónne číslo s ktorým bol môj telefón kúpený, ale vysvetlil som im prečo ho nemám (viď vyššie, nie som pôvodný majitel) a išlo to aj bez toho.
V O2 UK bolo odblokovanie bezplatné, je ale možné že iní operátori si zaň budú niečo účtovať, napr. T-Mobile SK si pýta 4,- ? podla informácií tu z fóra, takže sa pripravte, že to môže byť podobné aj inde.
4. Ak máte všetko splnené a operátor vám oznámi, že telefón je možné odblokovať, tak tento proces prebehne v priebehu pár dní, opäť, mne v O2 UK povedali do 7 dní, inde to môže byť inak, ale v mojom prípade to zabralo dva dni. Samozrejme môžete skúšať či sa to nepodarilo skôr už v priebehu tej doby, keby som to neskúsil aj ja, tak pravdepodobne čakám s iBrick na uplynutie 7 dní.
5. Samotné odblokovanie prebieha velmi jednoducho, stačí vložiť vašu SIM (od iného operátora než na akého bol blokovaný), zapnúť telefón a pripojiť ho k iTunes na PC pripojenom na internet.
iTunes cez IMEI telefónu zistí od Applu či už bol alebo nebol telefón odblokovaný a na základe toho začne konať. Ak nebol, tak vypíše klasickú hlášku o tom, že je v telefóne zlá SIM a máte vložiť správnu, ak už telefón odblokovaný je, začne sa proces aktivácie a nastavenia. Tam sa vyplní názov telefónu, nastaví sa synchronizácia, pripojenie na internet a mms a podobné veci.
iPhone je od tejto chvíle odblokovaný a môžete v ňom používať akúkolvek SIM bez potreby JB alebo tethered boot.
Takže to je asi tak všetko, ak som na niečo zabudol, pýtajte sa, pokial budem vedieť tak doplním info.
Tu si môžete zistiť odkial pochádza váš iPhone:
http://www.iphone.cz/blog/odkud-je-vas-iphone-609
Na záver možno ešte zopár "najpoužívanejších" operátorov, ktorí blokujú telefóny (opäť, ak viete o ďalších, dajte vedieť v threade):
USA - AT&T (výhradný predajca v USA)
SVK - T-Mobile
UK - O2, Orange, Vodafone
GER - O2, T-Mobile (týchto nemám overených na 100%, len čo som vypozeral na eBay)