Chat fóra: a nikdo. Vstup do diskuze online
sharkee píše:...prvotní je pro Apple zisk.
ls8 píše:Žádná firma na světě nemůže růst do nekonečna. Trh je zkrátka nasycený. Novým impulsem může být jedině zcela nový revoluční produkt, vytvoření nového, dosud neexistujícího segmentu trhu, nebo přeměna nečeho, co je aktuálně někde na okraji, v naprosto masovou záležitost. Osobně ale nevěřím, že je něčeho takového Apple bez Steva Jobse schopný.
ls8 píše:Dlouhá léta byl Apple naprosto mimo hlavní proud masové spotřební elektroniky, a fungovalo to taky.
sharkee píše:možná to někoho překvapí, ale maximalizace zisku není prioritní strategií, nebo cílem většiny firem, je jen jednou z mnoha možností
Jadro píše:To Ti nikdo nebere a s tim i souhlasim. Nicmene si nemyslim, ze by zrovna vyrobci elektroniky vcetne Applu meli jinou strategii nez maximalizaci zisku...
Jakou jinou strategii tedy u Applu vidis Ty? Ptam se, protoze me to zajima (neni mym cilem na Tebe utocit, nebo Ti dokazovat, ze se pletes).
Dik
rony píše:Aby mala firma na akykolvek vyvoj, (jedno ci je to inovacia, vynalez, recyklovanie cudzich napadov), potrebuje peniaze. Moze si ich pozicat, moze ich vyclenit z toho, co uz od nej ludia kupuju, moze vytvarat strategie, ktore jej umoznia predpovedat prijmy (rozne druhy predplatneho, uvadzanie produktov, ktore namotaju ludi atd.). Takze pokial by som sa sustredil len na ciel robit skvele veci, tak nemam zdroje a ak to stoj co stoj chcem, tak sa zadlzim a smerujem mozno ku krachu a moje inovacie sa nerealizuju. Preto si myslim, ze firma musi v prvom rade pracovat tak, aby mala istotu prezitia, pokryt svoju prevadzku a mat produkty, ktore predava s co najvyssim ziskom, aby sa z neho dalo pokryt aj robenie inovacii
Apple ma podla vsetkeho strategiu, kde si hromadi vlastne peniaze a zrejme napriek tomu, ze by mohla pokryt pripadne cudzie investicie do inovacii, tak to tak nerobi.. Preto si myslim, ze znacna cast aktivit Apple je zamerana na maximalizaciu zisku. To je tak skaredo povedane, ze je zamerana na efektivitu - robit co najmenej nezmyselnych veci a viacej veci, kde sa az tak nenarobia ale prinasaju uspech u klientov. Preto bola uspesna napr. Jobsova strategia zostihlenia portfolia, co by mohlo byt nieco uplne opacne ako napr. robi Samsung, ktory zasa robi kvanta produktov ale s mensim ziskom na nich.
Povedane este inak: urcite velka cast firmy Apple su cisto ludia, ktori optimalizuju naklady, zvysuju zisk z predaja. A urcite maju ciste oddelenia, ktore sa zaujimaju vyhradne o inovacie. A potom aj oddelenia, ktore balansuju medzi tymito utvarmi aby sa to nerozsypalo
Takze spor je trochu meta - kazda firma musi pokryt vsetko. Ibazeby to bola nejaka umela firma vytvorena len ako servisna organizacia nejakej svojej materskej firmy.
pegas píše:Hezká ekonomická vsuvka pánové Ekonomii jsem nestudoval, ale již několik let se podílím na vedení inženýrské a kontraktační společnosti a ztotožňuji se s názorem ronyho a to proto, že je, na rozdíl od příruček, nejblíže realitě.
Zpět na Novinky o iPhone a dalších Apple produktech
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé