Barberry: ja jsem to nakonec odmazal, ale kdyz vidim, ze te to zajima, tak jsem to tam nejak dopsal zpet a jeste to tedy rozvedu, ale nerad bych, aby z toho pripadne vznikla omacka a reakce sli jinou cestou, nez v tematu iPadu
Netusim, jak v iStyle nalozi s kusem, ktery ma pochybny displej, ocekaval bych, ze ho poslou zpet, ale take ho v realu mohou zkusit prodat nekomu s vedomim, ze si toho treba nevsimne. Abych pravdu rekl, personal se pote snazil ten igelitak na krabici opet narvat, aby to vypadalo, ze nebyl rozbaleny, takze obrazek jsem si udelal. Tezko rici. Me podminky APR jako zakaznika, ktery ma zajem o zarizeni za 23 litru, popravde nezajimaji, protoze bych ocekaval, ze sluzby ze strany personalu APR budou prave na nadstandardni urovni, coz se nam proste nedostalo, az kdyz jsem kvakal, proc a kdo jsem, tak najednou vsechno slo. Ocekavali jsme od APR presne to, cemu se nam nedostalo a naopak standardni prodejci prijemne prekvapili. Podminky od Applu vuci APR bych ocekaval v tematu design, rozmisteni, vystavene produkty, coz urcite tak je, ale aby meli podminku, ze si zakaznik pred koupi nemuze dany produkt rozbalit a vyzkouset, je alespon z meho pohledu tristni, jelikoz mam zkusenosti odjinud, ze Apple Store v Nemecku je co se tyce techto sluzeb tip top a zakaznik je v uvozovkach pan. A to bych rekl, ze tam maji podminky jeste na vyssi urovni. Mam takovy pocit, ze problem techto APR je samotny personal, proste cesi, kteri si ze zapadu vezmou jen to co vyhovuje, protoze obecne smerem na zapad ty sluzby funguji tak jak maji, nejen co se tyce Applu. Jenze v teto zemi jsou sluzby porad jen na prumerne urovni a je to jen o tom, s kym se setkate tvari v tvar a jak se zrovna vyspal. U Datartu a CzC to slo bez jakehokoliv premlouvani ci komplikaci, tam jsem se citil jako zakaznik, coz me jako zakaznika zajima nejvice a take me to velmi potesilo. Uvedomil jsem si, ze APR je pouze design, psychologie, frajirci skakajici se sluchatky za pet litru na krku, ale kdyz jako zakaznik slusne a seriozne pozadam ne az tak nestandardni vec, jako rozbaleni a vyzkouseni produktu pred koupi s tim, ze opravdu mam zajem o koupi, tak to proste ne. To musim neustale ukazovat novinarsky prukaz, aby to slo...? Druha vec je skladova dostupnost, nekolikrat jsem overoval model 128GB Cellular a vetsina APR opakovane nedostupne, zadne konkretni odpovedi, vsechno jen "zpravidla, rezervace, asi, mozna, tyden, 14 dni", ale to uz je spis detail nez negativum. Pro me samotneho to byla obrovska zkusenost a pokud budu kupovat jakekoliv iZarizeni, zadne APR v Ceske republice rozhodne nevyuziju, jelikoz je osobne povazuji za vychcanky. Pro dobro vsech jsme katastroficky clanek o APR vs bezni prodejci radeji nevydali, ale alespon mi to dalo zkusenost, ze APR jsou z hlediska sluzeb naprosto otresne a diky tomu si dokazu predstavit, jak se "standardne" chovaji k zakaznikum. Verim, ze kdo prijde, neresi, zaplati, tak dobry, ale neco navic pred platbou, to uz je problem. Proste nejdriv zaplat, pak si rozbal. Puvodne jsem od Premium Reseller, jakozto od nazvu Premium ocekaval premiove sluzby.
Dodnes si pamatuji citace, jak nase komunikace s personalem v iStyle na Cernem Moste probihala a musim rici, ze tak neuprimny usmev jsem dlouho nevidel. Mel jsem normalne pocit, ze jsem byl zakaznik jen v prvnich trech minutach, kdy jsem projevil zajem o koupi Aira, vznesl dotaz, zda ho maji skladem, pote me prodejce pratelsky motivoval: tak co, jdeme do nej... Ale jakmile jsem rekl, ze ano, ale zda je mozne si ho pred koupi vyzkouset a sdelil duvody ohledne problematiky displeje, uz tak vtipny nebyl, usmev mu razem polevil a u me uz v tu chvili stali dva prodejci. Po mem predstaveni druhy prodejce otocil a rozbalit ho najednou slo.
A jedna mala zkusenost na zaver. Kdyz jsem zacatkem Listopadu shanel Air, objevil jsem reklamu a clanek na iBee Store, kde se majitel kasal, jak nema rad APR a ze jejich sluzby jsou podprumerne a touto cestou nechce jit. Dotazal jsem se primo jeho, aby mi sehnal iPad Air 128GB Cellular v cerne a ve finale to dopadlo tak, ze jen sliboval a po par dnech se prestal ozyvat uplne. Jsou to machri, kteri si v eteru a v reklamach na neco hrajou, ale praxe je skutecne jina.
Finale je takove, ze osobne budu doporucovat a vyuzivat pouze Apple Store a standardni prodejce (zejmena ty jmenovane), protoze teprve realne zkusenosti ukazali, ze si zakaznika umi vazit, aniz bych musel mavat "jsem novinar, testuju si Vas". Pokud ma nekdo pozitivni zkusenosti s APR a verim, ze se tu najde mnoho lidi, tak tim lepe, kazdy ma nejakou pozitivni/negativni zkusenost, dle ktere se sam ridi a nikomu to nevnucuji.
Kazdy z nas jsme si koupili jeden Apple produkt, ale zadny nebyl koupen v APR. Za rok asi vyrazime do APR mimo Prahu, treba to bude jine (na tom, ze jaci prazaci jsou, asi neco bude), ale obavam se, ze po techto zkusenosti uz pozadavek ze strany zadavatele nebude
Premysleli jsme, ze si clanek vydame s podporou nejakych bulvaru ala Zive, apod. sami, jelikoz to jsou nase zkusenosti a nejsme vazani mlcenim ani smlouvou, nakonec jsme to odpiskali. Jsou Vanoce a zivot jde dal