marajs73 píše:Rony, radši mně sejmi než abys brzdil, mně někdy rozhodí manželka, jindy zas něco jiného a někdy se tam motám asi jako se dvěma promile :)
MG-to jsou moje iniciály skutečného jména a příjmení. Chvíli jsem myslel, že jedu dvakrát, a taky mám černou :)
Ked vidim, ze ma pustas, tak idem, castokrat nestiham :-)
MG: je to skoro ako tanec, musis citit, ze TERAZ si nasadla do lajny na trati a doslova citis, ze teraz je to idealne. Dokonca aj Arcana s tymi ostrymi zakrutami sa da pekne prejst, len je to dusevne narocne :) Napr. musis vediet a dodrzat dobrzdenie este pred zatocenim a potom vediet, ze na hrane tych ostrych zakrut musis mat idealnu rychlost a vtedy ked pustis brzdu a das plyn, tak napriek ocakavaniu ta to krasne vynesie von. Keby si dalej brzdila, ides do mantinelu.
Dnes pre ostatnych jazdenie po Kings.
Zdanlivo jednoduchá trať. Vyžaduje však chirurgickú presnosť, ktorá je však zvládnuteľná až nakoniec skoro mechanická. Najväčšia vražda je otočenie volantom doprava (samozrejme vyhýbanie sa je niečo iné)
Pri štarte prvé tri zákruty na plný plyn, dôležité je držať sa na ideálnej čiare (tá je po štarte iná a do optimálnej závodnej sa dostaneš až po tretej zákrute). Preto tu idem až k žltej čiare, pri výjazde je krátka rovinka, ktorú sa snažím ísť rovno (každé natočenie spomaľuje akceleráciu), znovu do druhej a ZNOVA až k žltej čiare. Od polky zákruty už znižujem natočenie aby som sa dostal k pravému mantinelu. Myslím, že nie celkom natesno, povedzme, ze v pravej časti trate.
Ide tretia zákruta, tam už idem skoro na hranu možností, lebo neuberám plyn a preto idem pekne plynule k žltému okraju vľavo. Tu už naozaj sledujem, či sa príliš nedostanem k pravému mantinelu (ak som netrafil zákrutu správne).
Štvrtá zákruta už znamená, že musím korigovať rýchlosť. Smerujem na vygumovanú trasu a presne na jej začiatku KRATKO (pol sekundy) pustím plyn a znovu šlapem, už nejdem až k žltej čiare!!! a pri výjazde by ma to malo vyniesť pekne k mantinelu vpravo ale tak, aby som nemusel volantom nič korigovať a ísť dlhú rovinku rovno.
Nasledujú už závodné pokyny pre ďalšie čisté (cieľovou čiarou prechádzam naplno, nie zo štartu) prejdenie trasy. Tie sa zjednodušujú nasledovne:
Po dlhšej rovinke idem stále s mantinelom vpravo (tesne ale radšej nejaký ten odstup), žiadny pohyb volantom. Blíži sa zákruta, mierim k vygumovanej trase, tesne predtým púšťam plyn, niečo medzi 0,5 až 1 sekunda (sekunda je už dosť veľa). Idem viacmenej po vygumovanej trase a smerujem plynulo k pravemu mantinelu ale tam sa moc nezdrzujem (akoby sa len od neho odrazim) a zasa smer vygumovana trasa, tu tiez pustim plyn ale nakratsie (vid popis tretej zakruty po starte). To iste opakujeme dokola :)