mne to zasa pripomina, ze zo 100 ludi 99 chce flash preto, ze si tragicky zamiena flashovy prehravac videa a video samotne.
Takze ludia, ak sa hanbite povedat, ze chcete cumiet na redtube a preto radsej mlzite tym, ze chcete v iphone "flash", tak upozornujem,
ze aj keby bol, tak tie porna nemusite uvidiet, pretoze flash prehravac iba "presunie" video zo servra na klienta a klient ho musi vediet prehrat.
ze sa nasiel jeden clovek, ktory dokazal uviest stranku SPP, ktoru urcite dennodenne navstevuje a ktora ma "flashovy" banner s odkazmi, ktore su v menu o kusok vyssie vsetky uvedene, tak to som sice rad ale uz si prosim vas pekne prestante mylit flash a video.
pisem to po miliontydesiaty krat. budem toto iste pisat vzdy, ked niekto napise "chcel by som flash v iphone".
nie je, opakujem nie je problem v tom, ze FLASH by vyriesil prehravanie VIDEA na iphone z roznych webov. NEVYRIESIL.
ps: preco by si mal dostat ban, to je zbytocna paranoja. problem s iserialy je inde a zrejme nechapes kde.
edit: teraz vam poviem ako si predstavujem, ze by prebehla implementacia pluginu pre flash do iphone.
1. pravdepodobne by nebol schopny prehrat akykolvek flash objekt. ak by ho vyrabal Adobe, tak by sa zrejme snazili co najviac pokryt vsetky schopnosti z velkych pocitacov ale zaroven by museli prijat nejake kompromisy. Sirka v akej je mozne vyrabat flashove objekty je obrovska a platforma ma svoje predom dane obmedzenia. Napr. ako by sa riesila neexistencia klavesnice a mysi? Ako by sa riesila neexistencia niektorych hardwarovych schopnosti platformy (softwarovou emulaciou? ved to uz je kompromis). atd. atd.
2. pravdepodobne by to mohlo fungovat aj tak, ze flash objekt sa musi spustit v celoobrazovkovom rezime (hw obmedzenie - mala obrazovka). Cize miesto okienka v stranke by bolo tlacitko "play flash". Lenze to rozhodovanie na tom, ci sa zobrazi jednoduchy objekt priamo v stranke a kedy zasa iba tlacitko - to je celkomproblem - existuju primitivne flashove objekty, ktore obsahuju pomerne kratke instrukcie ako jednotlive utvary v nom zobrazovat, pohybovat. Flashovy objekt je totiz nieco ako dratovy model, kde sa jednotlive utvary v nom pohybuju po definovanych trajektoriach resp. menia svoje ine vlastnosti (velkost, farba...).
3. dolezitym bodom je schopnost flashoveho objektu nahravat "do seba" dalsie flashove objekty ale aj INY typ DAT. Ako by toto bolo realizovane? Neviem pretoze jednoduchy loader moze nakoniec natiahnut komplexnu aplikaciu.
ked nad tym popremysla clovek, co si uz parkrat skusil namalovat flashovy objekt, tak pozna co flash dokaze a co by muselo na pomerne odlisnej platforme riesit uz samotny autor flashoveho objektu. Nie je to trivialna uloha. Ked si porovnam webovy prehliadac a flashovy plugin - su to porovnatelne zlozite nastroje a v pripade iphone by riesenim bolo vlastne oddelenie weboveho prehliadaca a prehravaca flashovych objektov. Web by bol iba "odkazom". Tak ako vyriesili Youtube. Miesto, aby sa video zobrazovalo v nepouzitlenom malickom okienku webstranky, sa VZDY zobrazi fullscreen. Lenze Youtube je v iphone riesene BEZ flashu. Proste ma iphone v sebe PREHRAVAC, ktory si samotne video vie stiahnut a spustit. A naviac, Youtube MUSELO vytvorit pre kazde video VERZIU v kodeku, ktory iphone vie.
Dalsi dolezity bod su VZTAHY firiem Adobe a Apple. Nemozno ich zanedbavat. Podla mojho nazoru ak ste poculi, ze Apple ma flash prehravac, tak NIKTO z nas ho nevidel a nevie ako funguje. Podla vsetkeho Apple to vie a z objektivnych ale aj subjektivnych pricin nema ochotu ho pustit. JA neviem povedat v akom pomere su objektivne a subjektivne dovody. Viem si vsak predstavit komplexnost implementacie prehravania flashu. Napr. banalita s klavesnicou a mysou - to je naozaj dost vazna vec

flash je v konecnom dosledku pribuznym java. Aj ta potrebuje vo vasich pocitacoch stovky megabajtov aby sa nejaky 10 kilobajtovy applet vobec spustil.