testík:
1. Spektrální odrazivost všech domestikovaných savců čeledi Felis limituje s klesajícím osvitem k nule:
a) S poctivostí nejdál dojdeš.
b) Mrtví prd ví.
c) Vrána k vráně sedá.
d) Potmě každá kočka černá.
2. Entropie průchodu lichokopytníka se zádovými zásobníky tuku vodicím otvorem kovového hrotu je obecně vyšší, než entropie přechodu jedince druhu Homo sapiens, vyznačujícího se statisticky významně vyšší životní úrovní ve srovnání s průměrem množiny jedinců, sdílejících s ním stejný časoprostor, z tohoto časoprostoru do jiného, charakterizovaného suverenitou hypotetické bytosti, částečně definované tzv. náboženstvím:
a) Vzduch - Boží duch.
b) Spíše projde velbloud uchem jehly, nežli bohatec vejde do království nebeského.
c) Malé ryby taky ryby.
d) Láska i hory přenáší.
3. Dne 2. února vydává drobný opeřenec své typické akustické signály bez ohledu na s tím spojené nebezpečí letálního poklesu tělesné teploty:
a) Vojna není kojná.
b) Líná huba - holé neštěstí.
c) Na Hromnice musí skřivánek vrznout, i kdyby měl zmrznout.
d) Ryba i host třetí den smrdí.
4. Blokování svislého informačního kanálu nelze kompenzovat finanční transakcí typu emptio venditio ve výdejně léků. :
a) Co tě nepálí, nehas.
b) Malé ryby taky ryby.
c) Potmě je každá kočka černá.
d) Komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí.
5. Počínaje překročením 48. hodiny po zahájení pobytu mimo obvyklý okruh svého životního prostředí generují jak vodomilní obratlovci, tak jedinci druhu Homo sapiens těkavé organické látky, jež jsou čichovým ústrojím specificky detekovány a centrální nervovou soustavou hrubě nepříznivě hodnoceny:
a) Ryba i host třetí den smrdí.
b) Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne.
c) Devatero řemesel - desátá bída.
d) Díra - nedíra, furt se natírá.
6. Prognózu optimálního okamžiku pro své akce proveď podle modelového vztahu domestikovaného vodního opeřence k plodenství kulturních trav:
a) Co tě nepálí, nehas.
b) Dočkej času jako husa klasu.
c) Díra - nedíra, furt se natírá.
d) Láska hory přenáší.
7. Striktní dodržování zásad občanského soužití vede k maximální délce pěšího transferu jednotlivce, který se tak chová:
a) S poctivostí nejdál dojdeš.
b) Co je šeptem, to je s čertem.
c) Pozdě bycha honit.
d) Láska hory přenáší.
8. Občan záměrně poskytující klamné informace současně neoprávněně, což je axioma, převádí do svého vlastnictví majetek spoluobčanů, popřípadě společnosti:
a) Devatero řemesel - desátá bída.
b) Sytý hladovému nevěří.
c) Kdo lže, ten krade.
d) Malé ryby - taky ryby.
9. Přenos informace od jedince s kalorickým deficitem k jedinci s kalorickou potřebou již saturovanou je blokován:
a) Sytý hladovému nevěří.
b) Není šprochu, aby nebylo pravdy trochu.
c) Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde.
d) Chytrému napověz, hloupého kopni.
10. Při zjištění zaměrného transportu části horniny od občana A k občanu B je posledně jmenovaný povinen uskutečnit zpětný přesun po stejné dráze, tedy v opačném směru, k prvně jmenovanému, avšak s použitím žitného pečiva:
a) Kdo po tobě kamenem, ty po něm chlebem.
b) Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá.
c) Kdo lže, ten krade.
d) Kdo po tobě kamenem, ty po něm chlebem.

Nejhorší je, když je chudoba způsobena neschopností a leností.