ja bych dodal malicko ze sve praxe:
- krize byla od pocatku hlavne prizivovana medii, kdy hlavne printovi novinari psali o hruze, ktera nas ceka, jak se bude propoustet, jak bude velka nezamestnanost, jak Paroubek odhaduje deficit statnich financi - 300 GB apod. Mega kampane napr. na plakatech v metru od iDnes byly zabavne. Po mesicich silenych clanku vyvolavajicich paniku zacaly prichazet clanky ve stylu "Jak prezit krizi" apod.
- ano, lide mene nakupuji napr. v obchodnich retezcich, ale povetsinou ne, ze by nemeli penize, ale protoze na nich sedi doma a cekaji co bude. Zda budou krachovat banky, kterym neveri, jak se zachova stat apod. V podstate dukazem toho je, kdy vidim v GFK jak lide kupuji na zaklade akci, vyprodeju a slev, coz popira, ze lide nemaji zajem nakupovat nebo nemaji penize obecne. Prodava se jine zbozi nez drive, ale retaily nekrachuji, jen museji vice premyslet co a jak prodat.
V podstate je to zacarovany kruh - v us zkrachovaly banky, na ktere byly navazani developeri (bankovni nesmysly neidentifikovatelnych baliku akcii, hypoteky pro kazdeho apod.), lidi se zacali bat, prestali nakupovat, banky prestali davat z opatrnosti velkoryse uvery, firmy nemely uvery = nemohly dale investovat do nakupu a rozvoje, nezvedaly se mzdy, propousteli se lidi. Hodne firem slo dolu v ramci tohoto kruhu, protoze jejich odberatele nemeli na zaplaceni faktur a nebo vubec nedelali objednavky, obracene firmy pak nemely i na zaplaceni dodavatelum. Bohuzel stredni firmy zapominaji rovnici "abys prodaval = musis propagovat" a snizuji jako prvni naklady na marketing a propagaci
- hodne lidi diky krizi prodava nemovistosti a hodne dalsich lidi toho vyuziva. Banky de facto prestaly davat 100% hypoteky a zprisnily podminky
- pokud zkrachovaly porcelanky a sklarny tak osobne to davam za vinu neschopnemu managmentu, ktery se povetsinou odklonil od vychodnich trhu a smeroval pouze na zapad s vizi opusteni oparu komunismu. Opustili jsme i arabske trhy, nejen ruske
a ted dobre zpravy

- imho bublinova krize nekonci, minimalne rok dva se vse bude vracet k normalu
- media si na sebe usila bic, jelikoz dnes nakupuji prostor napr. v printech s cca 80% slevou, v radiu cca 60% sleva, internet cca 70-80% sleva. A ted nemluvim o baliccich ci dlouhodobych kampanich. Prevazne printova media se sama vykanibalizovala
- spousta prodejcu spotrebniho zbozi je nucena jit dolu ze svych marzi, kdy meli desitky procent zisku na zbozi na jednotky procent, B2B i B2C
- banky vystrizlivi a opet zacnou poskytovat hypoteky s mensimi omezenimi, jelikoz propady hypotek jsou o x desitek procent nizsi nez v letech minulych
- importeri automobilu prestali vydelavat na prodeji vozu, kde srazili marze skoro na nulu, naopak si masti kapsu na nahradnich dilech, doplncich a servisu
- lide zacinaji vice premyslet, kupuji vic na netu (ceskem i zahranicnim), hledaji porovnani cen
- Kazdopadne se domnivam, ze kdo chce, praci najde, ale je to o kompromisu - stehovani, dojizdeni, jina pozice, jiny plat apod. Kdo chce a vyhovuje mu to, zustava prumernym. Kdo chce a muze, snazi se, aby se mel lip. Smysl mit se dobre, povetsinou, neni skoncit po osmi hodinove pracovni dobe, alespon v mem svete

- verim, ze bude lip
