SteveJSF | úte črc 12, 2011 3:35 pm
Heled, ono je asi jasne jak je to v zakone, ale znas to - u nas je zvykem kazdy zakon vselijak ohybat a ruznymi zpusoby vykladat. Bude ti celkem k nicemu, kdyz budes podle jednoho vykladu presvedceny o sve pravde a prodejce si bude trvat na svem. Nerikam, ze to nejde resit pres pravniky, ale vysledek neni stoprocentni a muze se to docela tahnout, takze ti to ve finale nebude stat za to. Mozna jo, mozna ne.
Ted nechci protlacovat nejakou pravdu, jen nadhodit mozny postup protistrany - nedostal jste novy mobil s novym zarucnim listem, ale byla provedena vymena vadneho zarizeni nebo jeho casti se zachovanim puvodniho zarucniho listu a puvodni zarucni doby. Detail provedene opravy je interni zalezitost, vy mate funkcni zarizeni a zaruka trva dva roky od zakoupeni. <- Netvrdim, ze to tak nekdo dela, ale muze se to stat. Pak se hadej jak chces.
No a muj pripad - 3x oprava vymenou za novy kousek (ale puvodni zarucak, jen jine IMEI) a pri ctvrte reklamaci jsem pri predani do opravy musel oznamit, ze zadam odstoupeni od smlouvy a vraceni penez. Oni ten mobil poslali do servisu k posouzeni, ten se vyjadri jestli se jedna o zavadu nebo ne a posle ho s tim zpet na prodejnu. Na prodejne se pak doresilo to odstoupeni a penize mi poslali na ucet. Podotykam, ze to bylo do dvou let od zakoupeni a ze se jednalo o Vodafone - ten ma tento postup popsany ve svych obchodnich podminkach. Nicmene urcite state tech podminek jsou v podstate opisem stati ze zakona, takze by to melo platit i jinde. Prodejci nemusi vymyslet vlastni podminky, jen zkopiruji zakon a pripadne si do toho neco malo pridaji.
Několik iPhonů, iPadů, MacBooků, Time Capsule, Apple TV, iPod Nano, AR.Drone...