Reklamace iPhone 5 16GB u společnosti BritexJednoho dne (15.01.2014) se na LCD mého iPhone 5 po přehrání softwaru objevily bílé skvrny a zelené skvrnky. Proto jsem se neprodleně rozhodl iPhone odnést do prodejny iWant a reklamovat jej, jelikož má před sebou ještě 1 rok záruky.
V iWantu (Pardubice AfiPalace) byli velice příjemní pracovníci, s kterými jsme sepsali reklamační protokol do kterého jsme uvedli stav iPhonu :
„Na displaji lehké oděrky od běžného používání, na bocích iphonu a na zadním krytu odřeninky od běžného používání“
a také nutný popis závady :
„Na displaji bílé tečky, na okrajích displeje žlutozelené skvrny, při zatřesení s iphonem divný zvuk, jakoby bylo něco uvolněného“.
Převzali si ode mě iPhone a mě nezbývalo, než jen čekat až bude reklamace vyřízena a bude mi to telefonicky sděleno.
Dočkal jsem se!
27.01.2014 se rozezvonil telefon a bylo mi oznámeno, že reklamace byla vyřízena. Bohužel pro mě ale záporně, což znamená že byla neuznána. V jejich vyjádření jsem se dočetl toto:
„Zjištěn vnik neznámé kapaliny do telefonu. Stav přístroje se neslučuje se záručními podmínkami a smluvními postupy výrobce. Fotodokumentace přiložena na opravy.britex.cz. Oprava je možná jen placenou výměnou nové jednotky Apple.“
K tomu mě byl předložen cenový návrh opravy a to ve výši 6400,- a fotodokumentace, na které byl iPhone rozebrán. Okamžitě jsem pracovnici iWantu do telefonu řekl, že s tím absolutně nesouhlasím a odmítám iPhone převzít, jelikož jsem si 100% jist, že iPhone nepřišel nikdy do kontaktu s jakoukoliv kapalinou. Přátelsky jsme se rozloučili s tím, že se v nejbližší době na prodejně dostavím k sepsání odvolání.
Ihned po zavěšení telefonu jsem započal v pátrání, jak se můžu bránit. Okamžitě jsem psal kolegům, kteří se také pohybují v prodeji a servise mobilních telefonů. Od nich jsem se dozvěděl, že toto počínání Britexu je neoprávněné, jelikož není autorizačním servisem Apple, tudíž nemá oprávnění iPhone rozebrat. Toto se mi potvrdilo na několika webových stránkách :
http://www.appleporadna.cz/iphone/rekla ... ase-prava/ „Jsou servisy tzv. odborné a neodborné. Odborné jsou pouze ty, kde iPhony mohou rozebrat a vyměnit poškozené součástky, takových je ale velmi málo. Neodborný servis podmaněný Applem je v ČR už nyní jen Britex. Neodborný servisy ale nesmí iPhony rozebírat ani se v nich jakkoli „šťourat“. Můžou je akorát posoudit zvenčí, přehrát software, či udělat testy… Tahle informace je hodně důležitá a málo kdo o ní ví. A co je nejhorší, „panáčkové“ na pobočkách operátorů o tom vůbec nemají tušení.“
http://www.[BULVAR: odkazujte na jiné zdroje]/2013/02 ... -zarizeni/ „Servis, ať už na Slovensku nebo v Čechách se dělí na dvě části:
Zařízení které jsou neservisovatelné (nebo k nim Apple nedodává náhradní díly) jsou:
AppleTV
Airport (Express, Extreme, TimeCapsule)
iOS zařízení (iPod, iPad, iPhone)
veškeré příslušenství (kabely, nabíječky, redukce, sluchátka, myši, klávesnice)“
Dokonce mi toto potvrdili i na infolince Apple (800 701 391) , kde mi bylo řečeno, že Britex nemá žádnou spojitost se společností Apple a tudíž není autorizovaným(odborným) servisem značky Apple.
Navíc jsem se dále dočetl na webových stránkách
http://jablickar.cz/apple-pozmenil-rekl ... -zarizeni/ , toto:
„Pokud bude zákazník reklamovat iPod s aktivovaným indikátorem kontaktu s kapalinou a na zařízení nebudou žádné vnější známky poškození korozí, může být iPod stále vzat do záručního servisu.“
Důvod je jednoduchý – ne vždy se totiž voda do přístroje dostala vinnou uživatele. Mnoho případů červené signalizace indikátoru totiž měla na svědomí vysoká vlhkost vzduchu nebo extrémní teploty. Ostatně právě za to nedávno kalifornskou společnost žaloval třináctiletý Korejec, jemuž indikátor zčervenal právě kvůli vlhkosti vzduchu.
A přesně tak je to i v mém případě. Na fotkách, které mi zaslal Britex, je označen indikátor vlhkosti. Tento indikátor mohl reagovat na vlhkost v ovzduší, přechod s chladného prostředí do teplého. Jenomže tyto skutečnosti my, jako obyčejní spotřebitelé neovlivníme.
Zítra, to je 29.01.2014, jdu do iWantu a nechám odeslat iPhone zpět do Britexu, spolu s ODVOLÁNÍM PROTI NEUZNANÉ REKLAMACI.
Hlavně mobilní telefon nepřebírejte!!! Tím by jste souhlasili s vyjádřením servisu!!!
Jsem sám zvědav, co bude následovat a určitě Vás budu informovat.