Já mám s Českým Servisem momentálně špatnou zkušenost co se týče "mimozáruční opravy" a tak se jí zkusím trochu rozepsat... Této zkušenosti předcházely dvě zkušenosti kladné, kde mi bezvadně opravili v rámci záruky MacBook zakoupený v USA a níže zmíněný iPhone zakoupený v prosinci 2011 mi vyměnili v půli 2013 za telefon nový (vada v záruce).
Jedná se o můj opečovávaný iP 4S ve kterém se mi zasekla nano sim s redukcí na mikro sim. Jelikož jsem chtěl telefon dát jako dárek na Vánoce a sobě pořídit iP6, tak jsem chtěl pomalu začít zaseklou sim řešit a tak jsem se rozhodl dát telefon do servisu, kde mi simkartu vyndají. Nechtěl jsem zkoušet žádné "pochybné" servisy a tak jsem se rozhodl pro autorizované servisní středisko s tím že telefonu poskytnou tu nejlepší péči. Zašel jsem tedy do výše zmíněného Českého Servisu, kde mi bylo sděleno po prohlédnutí telefonu technikem že oprava výjde na 500Kč + DPH a bude trva přibližně 20 minut. Nabídku opravy jsem tedy přijal a vyčkal po dobu opravy na místě. Po nějaké době technik přišel a sdělil mi že se oprava zdařila, ale že simkarta a šuplík nejsou bez úhony a tak že mi do telefonu dal šuplík jiný a předal mi pytlík s původní sim a šuplíkem a poslal mě k přepážce opravu zaplatit, kde jsem si taktéž vyzvedl telefon (zabalený v protokolu o opravě). Bylo už večer chvíli před zavírací dobou, byl jsem unavený z práce, novou simkartu jsem neměl po ruce a tak jsem zabalený telefon vzal a uklidil bez prohlédnutí do kapsy v batohu. Doma jsem ořízl dvojsimku od Vodafonu s tím že jí vložím do telefonu, avšak čekalo mě nemilé překvapení a to v podobě poničeného kovového rámečku způsobeného páčením původního šuplíku simkarty! Dosti mě to teda vytočilo a v tu chvíli jsem si nadával že jsem si telefon nezkontroloval ihned po "opravě". Zničený šuplík a sim jsem tak nějak bral, když jsem dostal šuplík jiný, samozřejmě mě to štvalo kvůli sériovému číslu, ale budiž. Rozhodl jsem se tedy následující den po práci do servisu vydat a začít danou situaci řešit. Technik se na telefon přišel podívat a po vysvětlení dané situace uznal, že by tam ty škrábance při opravě vzniknout neměly a začal se vyptávat jestli je telefon ještě v záruce, tak jsem vysvětlil že byl zakoupen v prosinci 2011 a v červnu 2013 byl vyreklamován a obdržel jsem "nový" kus a tak dle zákona bych na něj měl mít znovu 24měsíční záruku. Technik mi tedy sdělil abych mu odeslal na email původní fakturu za telefon a nechal telefon přijmout na opravu. Tak jsem tedy učinil a požadované faktury odeslal. Zítra to bude týden od doby co jsem jim tam iPhone nechal a na webu je stále zobrazeno stav zakázky - probíhající. A tak jen čekám jak celá situace dopadne.
Nejvíce mně na celé situaci mrzí to, že jsem očekával profesionální opravu, ale místo toho jsem si vlastně zaplatil za poničení telefonu, který neměl před zásahem ČS na kovovém rámečku za rok a půl užívání jediný škrábanec. Kdyby mě před "opravou" alespoň v servise upozornili, že může dojít k poničení telefonu a zničení šuplíku, tak bych hledal jiný servis, kde telefon například rozeberou a vyndají šuplík jiným nenásilným způsobem. Dále mi nejde na rozum, proč technik který ví, že bude páčit šuplík o hranu telefonu, tak proč si tu hranu něčím alespoň nepodloží (alespoň blbej kus papíru nebo nějakou tu desetinu milimetru tlustá plastová folie) aby zabránil poškození.
Toť moje čerstvá zkušenost se servisem a pevně doufám v kladné vyřešení vzniklého problému a určitě sem pak dám ještě vědět jak to dopadlo.


EDIT: Tak po dvou týdnech dopadla reklamace dobře a dnes jsem si vyzvedl "nový" telefon. Tím má u mě Český Servis poklonu, za to jak se k problému postavil.