M29 | pát črc 13, 2012 11:10 am
Roman_Pe - Však jsem psal, že min. tj. MINIMÁLNĚ 3 měsíce, pokud některý servis poskytuje delší, tj. 6 měsíční záruku, není to nic proti ničemu, ale ze zákona je garance na servisní práce 3 měsíce. Takže pravdu mám.
Podobně s ČOI. Zákazník při převzetí podepisuje předávací protokol, kde je uvedeno, že přístroj odzkoušel a převzal. Pokud nalezne závadu později, pak se může jednat pouze o tzv. skrytou vadu, ale to problém kamery není. Takže opět smolík. Ale jak jsem řekl, pokud se ukáže, že je vadná, není problém doúčtovat další náhradní díl a jako bonus zákazníkovi neúčtovat práci. Ale je to opravdu nadstandardní přístup, protože i pro ČOI je potvrzený předávací protokol závazný. A slušný servis se ČOI nebojí, nemá proč. Je to tak 2 roky, co na nás jeden "zákazník" vyhrožoval a nakonec poslal ČOIku a výsledek? ČOI závady v postupu reklamace neshledala a onen zákazník nakonec zaplatil pokutu ve správním řízení. Ukázalo se totiž, že to je vykuk, co si nastudoval pár paragrafů a nechával si opravovat šrot, co si vydražil na aukru. A ne každý servis se ČOI lekne, takže i ČOI začlo být podezřelé, že těch podnětů k šetření bylo nějak moc (byť některé byly uzavřeny smírem, protože servis to s ČOI nechtěl nějak antagonisticky řešit). Škoda jen, že škoda nebyla přes 5 tisíc a že to nemohlo být řešeno jako žaloba, ale jen jako přestupek.
Jinak je to jak píšeš, většinou jde jen o opravu za pár stokorun a servis to řešit nebude, raději zatneš zuby, ale princip takového jednání je podle mě nesprávný a proto ho nepodporuju. Přijde mi to jako dost nefér.
PS: Ty zadní kamerky u iPod Touch 4 a iPhone 4/4S jsou dost šuntový. Po opravách skla a LCD je to hned další nejčastější závada, Apple by se měl nad jejich kvalitou zamyslet.